Moin,
Im 108er habe ich seit 2005 eine Pertronix, die ohne Mucken läuft, mal sehen ob die die 20 Jahre schafft
in dem frisch überholten Verteiler meines 230 SL steckt eine hier glaube ich noch nicht genannte Variante der elektronischen Zündung: http://e-spark.eu/en/bosch/59-3bos6v4l.html
"The E-Spark electronic ignition conversion kit replaces breaker points and condenser in the distributor to provide rock-solid reliability. With the E-Spark electronic ignition, dwell and timing are always spot-on accurate.
Although your engine might be very powerfull, without a good ignition one cannot use it's potential to the maximum. The E-Spark electronic ignition-kits replace your old contact breaker points and condensor with a solid-state, durable and affordable electronic ignition.
The E-Spark kits use the very reliable Hall-technology. There are no moving parts and no parts that wear out. E-Spark kits therefor have zero wear, no point float, amd no bad breaker contacts or condensor. The electronics are all cast in a thermoplastic housing and is fully protected agains heat, oil, dirt and moist.
After installing the E-Spark ignition kit (which is as easy as replacing contact points) you will neverhave to do any maintainance to these parts, never have to check timing or dwell, etc. The E-Spark ignitions will give you endless maintainance free miles."
Bisher kann ich zumindest nichts Negatives berichten, aber der Wagen läuft mit dem revidierten Original Verteiler und der espark jedenfalls um Welten besser als mit der 123 Ignition. Die liegt nun als Notfall-Reserve im Regal.
Gruss
Marius